2012. november 27., kedd

Seaweed-szedés

Hétfői nehéz kelés után a szokásos 9 órás heti útbaigazítás, aztán 10-kor irány a kert. Jesse mindjárt le is irányított minket a folyópartra, ahol tengeri moszatot szedegettünk zsákokba. Még jó, hogy úgy döntöttem, a múlt heti szutykos göncömet veszem fel, mivel a szutykosabbnál is szutykosabb lett az iszaptól. A folyótól felhordtuk a betonútig (kb. 7-8 talicskányi gyűlt össze) na jó, én csak a betonutat kb. 20 méterre tudtam megközelíteni, onnan már olyan meredek volt az út, amit nem vállaltam be, odáig is majd' besz...tam. Még jó, hogy vannak bika pasik is körülöttünk... ;-))) Pickuppal aztán felfuvaroztuk a kertbe mind, ott lemosásra kerültek, majd felhalmoztuk egy kupacra. Innen fogják szétteríteni az ágyásokra. Gyorsan komposztálódik és nem hajt újra, kiváló nitrogénforrás. Ezt tanultuk ma. Jah, és persze megerősítették bennünk azt a pavlovi reflexet, hogy hétfő 11-kor kiesik minden a kezünkből, mert tíbrék van. :-pp

Kertészkedés után gyors kupaktanácsot tartottunk, hogy mi is legyen az ebéd. Arra jutottunk, hogy menjünk bevásárolni, az a legegyszerűbb. Fel is kerekedtünk mind az öten (Mike és a kiscsapat), és el is költöttük a heti kajapénz felét gyorsan, nehogy éhen haljunk. :-) 

Délután jött Christine és átrágtuk magunkat a national diploma részletein, hogy ki hol tart, mit kell és mikorra megcsinálni. Már nem sok volt sötétedésig, mikor elindultam a madárfelmérésre, nem is tartott túl sokáig. Viszont akkora áradások vannak mindenfelé, hogy a kistónál nem tud elfolyni a víz. Olyan magasra emelkedett, hogy felszedegette a stég deszkáit. Nem tudom, hogy van megoldva a rögzítésük, de nem úsztak el, csak kb. 10 centire felemelkedtek. Óvatosan rámentem, hogy a lélekvesztő nádvágó csónakunkat kikössem valahova, de nem értem el sehogy. Abban bíztam, hogy apálykor majd csökken a vízszint, és nem viszi el, de nem így lett. Délelőtt Dávid a nádas másik végében találta meg, úgyhogy egy darabig ott marad, az tuti. Hacsak el nem süllyed közben, mert megtelik esővízzel, a test meg alulról a repedésen keresztül... :-p

Vacsora előtt még gyorsan kimentem fényképezni egyet. Támadt egy jó ötletem a telihold láttán, de sajnos már túl sötét volt az én gépemnek. Azért megpróbáltam kihozni valamit belőle, ezt sikerült. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése